DIALOGOS: THE PSYCHOLOGY EDUCATION IN BRAZIL AND PORTUGAL

Authors

  • Mônica Ramos Daltro Escola Bahiana de Medicina e Saúde Pública
  • Rui Alexandre Paixão Universidade de Coimbra

DOI:

https://doi.org/10.17267/2317-3394rpds.v4i1.584

Keywords:

Psychology, Curriculum guidelines, Charter of Bologna

Abstract

This paper proposes a dialogue to conducting training of psychology in Brazil and Portugal. Is organized as an interview. In established dialogue can be seen as the positivist scientism speech is the basis of training in Portugal and Brazil and extends the European Union. The Charter of Bologna and the National Curriculum Guidelines are presented as milestones in the higher education of the two countries due to propose think the student as an active subject in the learning process and include multiculturalism as reality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mônica Ramos Daltro, Escola Bahiana de Medicina e Saúde Pública

    Doutoranda em Medicina e Saúde Humana, pela EBMSP - Escola Bahiana de Medicina e Saúde Pública. Mestrado em Medicina  e Saúde Humana pela EBMSP (2009). Graduação em Psicologia pela Universidade Federal da Bahia (1986).

  • Rui Alexandre Paixão, Universidade de Coimbra
    Rui Alexandre Paquete Paixão é psicologo, PHD pela  Universidade de Coimbra em Portugal, onde atua como  professor associado e pesquisador da área clínica. Atua como Coordenador do Mestrado Integrado em Psicologia da FPCEUC E - Investigador do Centro de Estudos Sociais da Universidade de Coimbra

Published

01/26/2016

Issue

Section

Theoretical Essays

How to Cite

Daltro, M. R., & Paixão, R. A. (2016). DIALOGOS: THE PSYCHOLOGY EDUCATION IN BRAZIL AND PORTUGAL. Revista Psicologia, Diversidade E Saúde, 4(1). https://doi.org/10.17267/2317-3394rpds.v4i1.584

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2